maanantai 28. huhtikuuta 2014

Hyvä treeni, parempi mieli?

Vai mitenkä päin se oli... Perjantaina oli kenkutuspäivä ja väsy ja vaikkamikä mutta kun oli sovittu Kepan kanssa salille meno niin en halunnut sitä perua vaikka jo aavistelin, ettei putkeen mene. Kaiken lisäksi työpäiväkin venyi niin johan sekin otti päähän. Sainhan mä nyt jonkinlaisen treenin aikaiseksi, mutta kun ei mennyt niin kuin olisi toivonut niin sekös turhautti. Noh, silloin aina lohduteltava itseään, että niin se vaan on ettei aina mennä sata lasissa.

On se "jännää" tämä naisihmisen elo kun on taas se yksi tietty aika kuusta niin johan tekisi mieli syödä vaikka KAIKKI maailman herkut, karkit ja kaikki mahdolliset. Mutta ei, en ole (vielä) antanut periksi kiusauksilleni vaikka perjantainakin tuumasin, että jos pistän ranttaliksi ja ostan kaikkea hyvää ja mussutan niitä herkkujani makkarissa aivot narikassa telkkua töllöttäen. Noh, en tehnyt kuitenkaan niin enkä vieläkään ihme kyllä, ole mennyt ahnehtimaan lastenkaan viikonloppuherkkuja. Sanoin Kepalle, että miksei vois vaan viikon kuukaudessa syödä itseään ihan turvoksiin ja vaikka jättää treenitkin tekemättä. No...ei se olisi enää nykyistä minua. Mutta kaikenlaista riesaa pitää olla, että nälkäkin on muka ihan kokoajan. Ihmekkös sitten kun näin untakin, että vedin pussillisen sipsejä...

No, se ruikutuksesta ja asiaan (?) Kyllä on saanut nauttia niiiiiiin ihanista ilmoista, että olen niin happy siitä, ihan parasta. On mukavaa lenkkeillä kun on lämmin muttei vielä liian kuuma, helteestä ja auringonpaahteesta en tykkää. Paljon taaperretaan metsässä samoja tuttuja polkuja, mutta eipä kyllästytä yhtään.

Uutta saliohjelmaani en ole saanut vielä kunnolla käyntiin tai en ole kaikkia treenejä vielä testannut. Ohjelma on tällä hetkellä viisijakoinen. Koipisia on kahdelle päivälle, huh huh. Kuinkahan käy..
Lauantaina käytiin ihanaisen ystävän kanssa treenaamassa ja täytyy sanoa, että jopas onkin hyvää treeniseuraa, potkii "persiille" kun voimat meinaa hyytyä. Kinttuja treenattiin, kamun ohjelmalla. Ensin superina alataljakyykkyä (jota olen vain kerran aiemmin tehnyt) ja reiden koukistusta istuen. Alun hakemisen jälkeen kyykkäily alkoi sujua ihan hyvin (treenikamu saa korjata jos olen väärässä).
Sitten kapeaa kyykkyä smithissä ja reiden ojennusta pareina, meinasi kuolema tulla kun oli komentaja vieressä (siis auttamassa niissä viimeisissä kun ei kintut enää tahtoneet nousta). Noitten jälkeen tehtiin tätä


 Kerran aiemmin olen tuota kokeillut, vaikuttaa ihan toimivalta liikkeeltä kunhan saa tekniikan kohdilleen. Kamu teki tuota yhdellä jalalla kerrallaan, minä kahdella kuten kuvatodisteesta näkyy. Olen nyt käynyt vakkarisalin lisäksi muutamia kertoja toisellakin salilla kun sinne sen kymppikortin lisäksi hankin. On kyllä kivaa vaihtelua kaikinpuolin, osa laitteista on erilaisia ja laitteita on monipuolisesti.

Iltamassa innostuin taas kerran siivoamaan vaatekaappia, niinhän siinä taas kävi, että kasa vaatteita joutui poistoon kun isoja olivat. Onpahan hyvä syy ostaa uusia vaatteita taas tilalle sikäli mikäli rahaa sattuu olemaan.

Sunnuntaikin oli niin ihana aurinkoinen vapaapäivä. Aamulla mentiin Kepan kanssa treenaamaan yhdessä selkää. Tehtiin liikkeet minun saliohjelman mukaisesti vaikka vähän kyllä sovelsin sitä ja tein kulmasoutua käsipainoilla.
Kepa sai toimia vara-Terhinä, käskin sen muistuttaa että jossain liikkeissä pidän katseen yläviistoon ja muistan puristaa olkapäitä taakse kunnolla. Aika hyvin se toimi virassaan :-)
Ensin tehtiin ylätaljaa, toistan itseäni mutta toihan on mun lemppari



Seuraavaksi alataljasoutua, jossa mulla on taas opettelua että pidän katseen yläviistoon ettei niska jännity. Jospa sen vielä sen neuvon sisäistän.
Leuanvetoharjoituksia tähän väliin eri otteilla, ilman apujahan mä en jaksa joten Kepa auttoi. T-kulmasoutu oli ohjelmassa myös (I hate it), Kepan piti toimia ohjeistajana koskapa laitteen vieressä ei ole peiliä joilloin en näe onko asento varmasti oikein. No, alkoi se luistaa alkukankeuden jälkeen ihan jees.

Sitten oltiin pyllyllään ja "melkein selällään" lattialla ja tästä liikkeestä on tullu mun uus lemppari, tuossa saan liikkeen tuntumaan just eikä melkein hyvin. Lopuksi vielä sitä kulmasoutua ja perään leuanvetoa smithissä.
Niin masuja tehtiin vielä vähän lopuksi. Tässä tapauksessa oli siis hyvä treeni, hyvä mieli ja toisinkin päin.

Kauppareissullakin oli pakko iltapäivällä käydä ja cittarin kassalla minut yllätti Terhi. Tuli vissiin syynäämään mitä kaupasta ostan, yritin esitellä parsapussejani että näitä mä kuule jyrsin (niinhän mä teenkin)  Iltamassa kävästiin ystäväpariskunnan luona iltakaffella ja innostuttiin vielä sen jälkeen käymään auringon laskiessa 40 minuutin lenkki pururadalla, välillä otettiin juoksupätkiä välillä käveltiin. Olin perille päästyä ihan näännyksissä, Kepa kehui että hyvin jaksoin vaikka itsestä tuntui kyllä niin takkuiselta varsinkin kun en aikoihin ole hölkkäillytkään. Nyt on raato hellänä joka puolelta, tuntee että jotain on viikonloppuna tehty.
Tänään on välipäivä salilta, huomenna jumpat jatkuu.

Mukavaa viikon alkua <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti